Studiu: Doi din trei români sunt dispuși să o ia de la zero în carieră
La polul opus, 33,2% dintre români nu sunt dispuși să dobândească aptitudini și cunoștințe pentru un job diferit și ar face acest lucru doar dacă ar întâmpina probleme serioase pe piața muncii, iar 26% petrec puțin timp pe an pentru a-și dezvolta competențele, potrivit studiului realizat în 197 de țări, printre care și România, de către BestJobs și Boston Consulting Group, unul dintre cei mai mari consultanți de business din lume.
Studiul „Decoding Global Trends in Upskilling and Reskilling” evaluează modul în care 366.000 de angajați din întreaga lume percep schimbările aduse pe piața muncii de două tendințe majore: avansul tehnologic – automatizare, inteligență artificială, robotică – și globalizare. De asemenea, studiul a evaluat dorința angajaților de a se adapta acestor modificări, învățând abilități noi pentru profesia lor curentă sau dobândind, prin training, abilități pentru o profesie diferită.
În România, cei mai mulți respondenți care cred că jobul lor va fi afectat de schimbările tehnologice lucrează în domenii precum digital & analiză și automatizare (59%), IT și tehnologie (52%), finanțe și audit (45,6%). La polul opus, cel mai puțin îngrijorați din acest punct de vedere sunt cei care lucrează în vânzări (31%), juridic (24%) și asistență socială (23%).
În România, 66,8% dintre respondenți se arată dispuși să apeleze la reconversie profesională, iar cei mai deschiși la o astfel de idee sunt angajații cu vârste cuprinse între 31 și 50 de ani și al căror nivel de educație este doar liceul (70%).
Din punct de vedere al joburilor deținute în prezent, cea mai mare deschidere pentru reconversie profesională o au angajații din domenii precum vânzări (78,3%), media și informații (78%), achiziții și logistică (74,4%). La polul opus, se află cei din IT (54%), știință și cercetare (53,9%) și juridic (53,6%).
România se situează pe locul 31 în rândul țărilor analizate în ceea ce privește timpul alocat de către angajați pentru învățare și dezvoltare profesională, cu aproximativ 71% dintre respondenți menționând că alocă săptămâni sau chiar câteva luni pe an pentru astfel de activități, cei mai mulți dintre aceștia venind din domenii precum știință și cercetare, IT și sănătate.
În ceea ce privește resursele folosite pentru învățare, cei mai mulți angajați români (69,3%) preferă să învețe singuri (self-learning), ori se bazează pe trainingul la job (66,8%) pentru a dobândi noi aptitudini profesionale. De asemenea, o pondere importantă în instrumentele de învățare o au aplicațiile mobile (24%) și cursurile online (20%).
{module G+articles}