20 kilometri de autostradă aduc anual la bugetul de stat aproximativ 40 de milioane de euro
„Nu vom tăia bani de la investiţii pentru că, odată ce aloci fonduri suplimentare pentru investiţii, investiţiile creează locuri de muncă, generează o dezvoltare pe orizontală, investiţiile în infrastructură aduc alte sectoare economice importante. Făceam un calcul zilele trecute: un tronson de 20 de kilometri de autostradă aduce la bugetul de stat, aduce, subliniez, aproximativ 40 de milioane de euro în fiecare an. După ce s-a inaugurat autostrada Bucureşti – Constanţa, în perioada 2008 – 2012, şi sunt calcule statistice publice, PIB-ul în valoare nominală al judeţului Constanţa s-a dublat. Deci, categoric, investiţiile în infrastructură duc la dezvoltarea economică a unei ţări”, a afirmat ministrul, la B1 TV.
Lucian Bode a precizat că la rectificarea bugetară nu s-au tăiat bani de la bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, iar astfel vor fi menţinute alocările pentru investiţii şi noi resurse vor fi distribuite pentru repornirea economiei.
Potrivit acestuia, din cele 12,2 miliarde de lei alocate la începutul anului bugetului MTIC, 6,4 miliarde de lei sunt fonduri europene nerambursabile cu care vor fi finanţate toate obiectivele de infrastructură aflate în lucru.
„Bugetul Ministerului Transporturilor, în general, astăzi Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, an de an, la fiecare rectificare, era rectificat negativ pentru că nu se cheltuiau bani. Noi, în acest an, avem alocaţi prin Legea bugetului 12,2 miliarde de lei, din care 6,4 miliarde de lei sunt fonduri europene nerambursabile, buget alocat pentru finanţarea investiţiilor din fonduri europene nerambursabile. Nu numai că nu s-au tăiat bani la această rectificare, ci am primit fonduri suplimentare. Noi putem să finanţăm toate obiectivele de infrastructură care sunt în acest moment în lucru şi, mai mult, putem să pornim alte obiective noi. Avem suficienţi bani, doar să menţinem ritmul acestor investiţii şi să reuşim să recepţionăm o parte din aceste investiţii pe calea ferată, pe infrastructura rutieră şi să dăm drumul la obiective noi”, a arătat şeful de la Transporturi.
El a adăugat că păstrarea bugetului MTIC înseamnă că şantierele rămân deschise, înseamnă că „putem recepţiona noi tronsoane de autostradă în acest an, putem realiza şi plăti toate exproprierile şi avem posibilitatea să deschidem noi şantiere”.
{module G+articles}