EconomieNațional

Autostrada Sibiu–Pitești: În mai se deschide complet tronsonul dintre Pitești și Curtea de Argeș

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat oficial că din luna mai se va putea circula complet pe secțiunea 5 a Autostrăzii A1 Sibiu–Pitești, între localitățile Curtea de Argeș și Pitești. Aceasta este o veste așteptată de șoferii din toată țara, întrucât porțiunea respectivă va completa o parte esențială din infrastructura Coridorului 4 Paneuropean.

Se deschide circulația pe ultimii kilometri ai Secțiunii 5

În luna mai circulăm și de la Curtea de Argeș la Pitești pe A1! Se deschid circulației și ultimii 14,65 km ai Secțiunii 5 a Autostrăzii Sibiu–Pitești (30,35 km)”, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu într-o postare oficială.

Acest tronson străbate inclusiv comuna Băiculești, ultima localitate înainte de intrarea în orașul Curtea de Argeș, iar finalizarea lui reprezintă un pas important în conectarea centrului țării cu rețeaua europeană de autostrăzi.


Detalii despre contract și stadiul lucrărilor

Contractul pentru realizarea Secțiunii 5, în lungime de 30,35 kilometri, a fost semnat în mai 2020 cu grupul italian WeBuild (fost Astaldi). Proiectul a fost evaluat la 356 de milioane de euro (fără TVA) și a presupus 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție.

Potrivit CESTRIN, în februarie 2025, stadiul fizic al lucrărilor era de 95%, ceea ce confirmă respectarea termenului estimat de finalizare în trimestrul al doilea din 2025.


️ Stadiul lucrărilor pe întreg traseul autostrăzii Sibiu–Pitești

Autostrada A1 Sibiu–Pitești are o lungime totală de peste 122 de kilometri, fiind împărțită în cinci secțiuni distincte:

  • Secțiunea 1 (Sibiu – Boița, 13,17 km): Deschisă traficului în decembrie 2022. Constructor: Porr.

  • Secțiunea 2 (Cornetu – Boița, 31,3 km): Cea mai complexă, cu 7 tuneluri. Contract semnat în 2022 cu o firmă turcească. În 2025 se vor demara lucrările montane.

  • Secțiunea 3 (Tigveni – Cornetu, 37,4 km): Proiectată de o asociere româno-italiană. Este cea mai scumpă licitație pentru o autostradă lansată în România. Lucrările propriu-zise vor începe în 2025.

  • Secțiunea 4 (Curtea de Argeș – Tigveni): Constructor: PORR. Din 2023 se lucrează intens, fiind aproape de finalizarea galeriilor tunelului Momaia.

  • Secțiunea 5 (Pitești – Curtea de Argeș, 30,35 km): În decembrie 2024 s-au dat în folosință primii 15 km (de la Bascov până la nodul Merișani). Restul traseului, până la Curtea de Argeș, se finalizează în luna mai 2025.


Finalizarea secțiunii 5 va fluidiza traficul rutier pe direcția Pitești – Sibiu, reducând timpii de deplasare și contribuind la creșterea siguranței rutiere. În plus, autostrada va asigura o conexiune rapidă între centrul și vestul țării și coridoarele europene de transport, oferind oportunități economice și logistice importante. Foto: Asociația Pro Infrastructură / Facebook