Contractul pentru reabilitarea Podului rutier peste Olt la Slatina, scos la licitație de CNAIR
Această reabilitare, promisă de autorități de mulți ani, presupune modernizarea completă a podului rutier la intrarea în municipiul Slatina dinspre Craiova, necesară mai ales în contextul finalizării Drumului Expres Craiova – Slatina – Pitești, care a preluat o mare parte din traficul de tranzit.
Obiectivele contractului și lucrările prevăzute
Contractul vizează execuția unor lucrări complexe de reparații, inclusiv:
- Înlocuirea plăcii de beton;
- Reparații la suprastructura podului;
- Reparații la calea de rulare pe pod;
- Modernizarea rampelor de acces.
Lucrările vor implica închiderea circulației pe podul rutier și redirecționarea traficului pe podul construit pe Drumul Expres Craiova – Pitești. Ruta alternativă va include sectorul dintre nodul rutier de la kilometrul 35+700 (intersecția cu DN 65 Găneasa – Piatra Olt) și nodul rutier de la kilometrul 57+720 (intersecția cu DN 65 Valea Mare), având o lungime de aproximativ 22 de kilometri.
Conform documentației publicate pe platforma SEAP (e-licitatie.ro), lucrările includ și relocarea sau protejarea instalațiilor existente:
- Două conducte de apă aflate sub consolele de trotuar;
- Rețelele de telecomunicații aparținând Telekom.
Durata și valoarea proiectului
Lucrările de reabilitare vor avea o durată de execuție de 12 luni, iar valoarea estimată a contractului este de 22.599.917,51 lei, fără TVA.
Istoricul proiectului și problemele întâmpinate
Reabilitarea podului peste Olt a fost întârziată de numeroase probleme legale și administrative. În vara anului 2020, un consorțiu italian care câștigase licitația anterioară a solicitat rezilierea contractului în instanță, deși ordinul de începere a lucrărilor fusese deja emis. Ulterior, contractul a fost anulat, iar valoarea estimată a lucrărilor la acel moment era de 26,35 milioane lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată de la bugetul de stat.
Între timp, traficul greu și lipsa unei reabilitări corespunzătoare au dus la apariția numeroaselor gropi pe pod. De-a lungul anilor, acestea au fost remediate temporar de drumarii Secției de Drumuri Naționale Slatina.