Economie

De ce Black Friday a ajuns un eveniment derizoriu în România

Black Friday este un eveniment importat din Statele Unite in 2011 de catre eMag.ro si care apoi a fost preluat de catre toti marii comercianti, in special in mediul online, precum Altex, Flanco, F64, EvoMag sau Elefant.

Black Friday in Statele Unite presupune:

publicarea ofertei de Black Friday cu zile bune inainte de startul reducerilor, pentru a permite celor interesati sa compare ofertele si sa ia cea mai buna decizie;

existenta unor reduceri substantiale la unele produse, asa-numitele doorbusters, care atrag clientii in magazine in speranta ca acestia vor cumpara si alte produse.

{module G+articles}

 

In schimb, in Romania Black Friday are urmatoarele caracteristici:

Black Friday nu se organizeaza doar in prima Vineri de dupa Ziua Recunostintei, precum in Statele Unite, ci ori cu o saptamana inainte (precum eMag.ro in 2014 si cel mai probabil si in 2015), ori de cel putin 3 ori pe an (precum Altex in 2015 care a avut Black Friday in urmatoarele perioade 12.02-15.02, 13.08-19.08 precum si 30.10-30.11);

De regula, reducerile de Black Friday nu sunt publicate inainte de startul acestora. Daca apar unele informatii acestea sunt „pe surse”, publicate cu cateva ore inainte de startul reducerilor. Consumatorii sunt lasati sa astepte ore in sir in fata calculatoarelor, apasand continuu tasta “Refresh” pentru ca, adesea, nici ora cand va incepe Black Friday nu este anuntata;

Alteori reducerile de Black Friday nu sunt publicate deloc pe site-urile magazinelor, desi sunt promovate de giganti ai pietei de electronice si electrocasnice din Romania precum Altex si Flanco. Potentialii cumparatori sunt asteptati in magazine, unde, luati de febra cumparaturilor, nu vor avea timp sa verifice daca produsul pe care vor sa il cumpere este, intr-adevar, cea mai buna oferta, sau poate fi gasit in alte parte mai ieftin;

Comerciantii promoveaza false reduceri de Black Friday. Unele produse au pretul crescut artificial inainte de Black Friday pentru a putea prezenta apoi discounturi de pana la 80-90%, care sa impresioneze potentialii cumparatori.

In aceste circumstante Black Friday este un eveniment fara substanta, care, in cativa ani, nu va mai atrage deloc interesul romanilor.

Daca, totusi, va ganditi sa profitati de ofertele urmatorului Black Friday, iata cateva reguli care respectate cu strictete va pot ajuta sa gasiti, intr-adevar, un chilipir:

Faceti o lista de cumparaturi si nu va abateti de la ea;

Pentru fiecare produs verificati cel mai bun pret pe site-urile care fac comparatii de preturi si care au si o arhiva a acestora. Notati-va cel mai mic pret din ultimele 6 luni pentru fiecare produs. Daca ofertele de Black Friday nu se incadreaza sub acest pret, nu ar trebui sa va grabiti sa cumparati acel produs;

Nu cumparati de pe siteurile care nu prezinta incredere. Verificati sa aiba datele de identificare publice, cautati parerile altor cumparatori pe internet. De multe ori, un pret foarte mic este doar o inselatorie.

www.moneycenter.ro