Două oferte pentru cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii A8: Cine sunt constructorii și valoarea contractului
Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a primit miercuri, 5 martie 2025, două oferte pentru proiectarea și execuția lotului 2B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil tronson al Autostrăzii Unirii A8. Valoarea estimată a contractului este de 6,9 miliarde lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene și bugetul de stat.
Cine sunt constructorii interesați?
Potrivit CNIR, la licitație au participat două asocieri de companii din România, Bosnia-Herțegovina și Turcia:
- Asocierea SA&PE Construct SRL (lider) – Euro Asfalt – Tehnostrade SRL – Spedition UMB (România – Bosnia și Herțegovina)
- Asocierea MAPA Insaat VE Ticaret (lider) – Gunal Insaat Ticaret VE Sanay Anonim Sirketi (Turcia)
Detalii despre lotul 2B Grințieș-Pipirig
Acest tronson al Autostrăzii A8 are o lungime de 31,5 kilometri și va fi realizat în 54 de luni, dintre care 14 luni sunt dedicate proiectării și 40 de luni execuției. Dificultatea acestui lot constă în numărul mare de structuri și volumele impresionante de lucrări necesare, inclusiv:
- 16 tuneluri, cel mai lung având 940 metri
- 60 de poduri și viaducte, dintre care două depășesc 1.000 de metri lungime
- Cel mai lung pod, peste râul Bistrița, are 1.275 metri
- 20 km de pasaje și tuneluri, reprezentând 70% din lungimea totală a lotului
- 12,7 milioane mc de excavări, cu posibilitatea oferirii materialului evacuat gratuit autorităților publice
Lotul 2B include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiuni cu loturile 2A și 2C (Pipirig-Vânători Neamț/Leghin), permițând o funcționalitate independentă a acestuia. Foto: Raduc P Drum
Articole similare



