Zeci de mărci auto, chemate în service din cauza unor probleme de siguranță. RAR face apel la șoferi
Registrul Auto Român trage un semnal de alarmă cu privire la un val de rechemări în service-uri, lansate de marii producători auto. Sunt vizate zeci de mărci, iar problemele identificate pun în pericol siguranța pasagerilor. Posesorii acestor vehicule sunt îndemnați să acționeze cât mai rapid pentru a remedia gratuit defecțiunile.
Rechemări importante pentru mașini fabricate între 1998 și 2019
Potrivit RAR, în prezent se desfășoară campanii de rechemare pentru autovehicule construite în perioada 1998–2019. Aceste acțiuni sunt lansate de producători auto precum
Audi, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Cupra, Dodge, DS, Ferrari, Ford, Honda, Jeep, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen.
Instituția subliniază că multe dintre aceste rechemări vizează sistemele de siguranță activă sau pasivă, cu accent pe airbaguri defecte. Este vorba, în unele cazuri, despre componente care pot deveni instabile în timp, mai ales în condiții de umiditate ridicată și temperaturi mari.
Pericol real: airbaguri care se pot transforma în proiectile
RAR atrage atenția asupra riscului major generat de unele airbaguri afectate de uzură chimică. În cazul unui accident, aceste dispozitive se pot declanșa incorect, iar capsulele pirotehnice deteriorate pot proiecta fragmente metalice în habitaclu. Consecințele pot fi dramatice: răni grave sau chiar deces.
Instituția citează studii care au demonstrat că anumite airbaguri montate pe mașini mai vechi, combinate cu un climat cald și umed, devin instabile în timp. Prin urmare, verificarea și înlocuirea acestor componente este esențială pentru siguranța tuturor.
Aproape 100.000 de autovehicule din România sunt afectate
Conform datelor furnizate de producători, în România sunt peste 85.000 de vehicule care prezintă probleme de siguranță pasivă și aproape 14.000 care pot avea defecțiuni la sistemele de siguranță activă. Aceste cifre se referă doar la mașinile vândute prin rețelele oficiale ale importatorilor.
Pentru vehiculele aduse din alte state ale Uniunii Europene, identificarea defecțiunilor va fi făcută ulterior, în colaborare cu producătorii și reprezentanțele locale.
Ce trebuie să facă șoferii
RAR le recomandă tuturor celor care dețin unul dintre modelele vizate să verifice de urgență pe site-ul oficial al producătorului dacă mașina lor face parte din campaniile de rechemare. Alternativ, se pot adresa rețelelor autorizate de service ale mărcii respective.
Totodată, RAR anunță că lucrează la îmbunătățirea sistemului Auto-Pass. În scurt timp, certificatul emis de instituție va include și mențiuni privind eventualele campanii de rechemare. În plus, se pregătește o platformă interactivă online, menită să ofere informații rapide despre mașinile vizate de astfel de reparații.
Reparațiile sunt gratuite, dar extrem de importante
RAR amintește șoferilor că participarea la aceste campanii este obligatorie din punct de vedere moral și gratuită. Refuzul de a remedia defecțiunile poate pune în pericol nu doar viața celui de la volan, ci și a pasagerilor sau a celorlalți participanți la trafic.
Instituția reafirmă angajamentul său pentru creșterea siguranței rutiere și colaborează activ cu producătorii auto pentru a facilita cât mai mult aceste operațiuni de rechemare.
„O campanie de rechemare nu este un simplu anunț tehnic. Este un semnal de protecție pentru fiecare șofer, fiecare familie, fiecare călător aflat într-un autovehicul”, transmite Registrul Auto Român.