ActualitateEvenimente

Dosare penale pentru doi șoferi prinși de Sistemul E-Sigur care au declarat alte persoane decât cele aflate la volan

Poliţiştii Direcţiei Rutiere, din cadrul centrului E-SIGUR, s-au sesizat din oficiu cu privire la infracţiunea de fals în declaraţii, în cazul a doi conducători auto înregistraţi de noul sistem de monitorizare a traficului, implementat la nivel naţional.

Cei doi șoferi au fost detectaţi de aparatul radar montat pe trepied, pe Drumul Naţional 2, în judeţul Suceava, conducând peste limita legală de viteză instituită pe acel tronson de drum.

Procedura Legală și Falsificarea Declarațiilor

Conform procedurii oficiale, poliţiştii au solicitat proprietarilor autoturismelor să comunice identitatea celor doi șoferi, detectaţi cu aparatul radar cinemometru de tip TruCAM II, în cadrul programului E-SIGUR.

În ambele cazuri, analiza înregistrărilor foto/video a relevat faptul că la volan se aflau persoane de sex masculin. Cu toate acestea, proprietarii autovehiculelor au transmis, în mod fals, declarații conform cărora autoturismele erau conduse de persoane de sex feminin.

Ca urmare a acestor fapte, poliţiştii au întocmit două procese-verbale de sesizare din oficiu cu privire la săvârşirea infracţiunilor de fals în declaraţii. Verificările continuă pentru stabilirea tuturor împrejurărilor în aceste cazuri.

Sistemul E-SIGUR – Operațional la Nivel Național

Poliția anunță că începând cu 1 martie, sistemul E-SIGUR este complet operaţional la nivelul întregii ţări. Radarele sunt amplasate strategic în zonele cu risc rutier ridicat, iar înregistrările sunt ulterior analizate în detaliu.

Abaterile sunt sancţionate potrivit legislației rutiere, după identificarea conducătorului auto. Procesul-verbal este comunicat direct la domiciliul acestuia, fără a mai fi necesară oprirea în trafic.

Acest sistem de monitorizare presupune supravegherea traficului rutier prin colectarea de date cu ajutorul dispozitivelor radar, tip pistol, din dotarea structurilor de Poliţie Rutieră.

Radarele de tip TruCAM II sunt amplasate în afara părţii carosabile, montate pe trepied, la loc vizibil, asigurând astfel transparența procesului de monitorizare a vitezei legale în trafic.

Acesta este conținutul adăugat sub articol.