A intrat în vigoare Ordinul ANPC privind combaterea fenomenului ”Shrinkflation”
„Reducerea gramajului, dar păstrarea prețului produselor reprezintă, de fapt, o scumpire mascată și o înșelare a clienților. O practică pe care, de astăzi, odată cu intrarea în vigoare a ordinului emis de ANPC, niciun comerciant nu o va mai putea folosi! Așa cum am promis, protejăm puterea de cumpărare a românilor cu venituri mici și medii, cei mai afectați de aceste practici înșelătoare!”, a scris premierul Marcel Ciolacu într-o postare pe Facebook.
Potrivit ANPC, informarea va fi făcută în același câmp vizual într-o formă vizibilă, lizibilă și cu aceeași dimensiune și se va realiza prin folosirea de către operatorii economici a următoarelor sintagme: „pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată” sau „vânzarea este valabilă în limita stocului disponibil”, prin intermediul unui poster/afiș.
De asemenea, operatorii economici trebuie să se asigure de existența unității de referință, la locul de comercializare, la care aplică modificarea cantității produsului.
Shrinkflation este fenomenul prin care producătorii micșorează cantitatea unui produs, dar păstrează prețul inițial sau, în anumite cazuri, este chiar mai mare decât înainte. Astfel, consumatorii sunt păcăliți.