Economie

TGV între București și Budapesta

Proiectul presupune înființarea unei linii de cale ferată de mare viteză, care să lege Budapesta de București.

Potrivit surselor citate, există fonduri europene în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru construirea și dezvoltarea unei căi ferate pentru un tren de mare viteză -TGV.

De precizat este că la întâlnirea dintre cei doi premieri a participat și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu și președintele UDMR, Kelemen Hunor.

Despre TGV-ul sau trenul de mare viteză se vorbește în România din 2007. În timpul mandatului lui Ludovic Orban ca ministru al transporturilor în 2007 se vorbea despre o colaborare între Ungaria și România în ideea construirii unei linii de mare viteză între Constanta si Budapesta pentru „a integra cele două state în sistemul de transport feroviar internațional de călători cu trenuri de mare viteză”.

Construirea unei linii ferate pentru astfel de trenuri de mare viteză între București și Budapesta ar necesita însă investiții de aproximativ opt miliarde de euro, costul mediu pe kilometru fiind estimat între 10 și 12 milioane euro, spuneau oficialii români, în 2007. Trenurile vor putea circula pe această linie cu viteze cuprinse între 220 și 250 de kilometri pe oră. Călătoria cu trenul durează 15 -16 ore în prezent. Foto: Guvernul Romaniei